Morsowanie z igorjanik.pl / Projekt ZDROWIE

  

PostSmall1
ekipa

Morsowanie – mamy listopad więc jest to doskonały okres, żeby rozpocząć „sezon zimnych kąpieli”. Kim jest mors? Mors – potoczne określenie osoby uprawiającej zimowe kąpiele w lodowatej wodzie odkrytych zbiorników wodnych. Celem tych kąpieli jest utrzymanie ogólnej dobrej sprawności ciała i zdrowia, oraz dostosowanie organizmu do chłodnej pory roku.

Kto może zostać morsem? Praktycznie każdy. Nie ma określonych ram wiekowych. Liczą się chęci i oczywiści dostęp do zbiornika wodnego. Jeśli macie znajomych chętnych do kąpieli – śmiało zapraszajcie. Im będzie nas więcej tym cieplejsza będzie atmosfera.

Zalety morsowania:

– zahartowanie ciała, zwiększona odporność na infekcje, a co za tym idzie – rzadsze zapadanie na choroby górnych dróg oddechowych. Poprawia się wydolność układu sercowo-naczyniowego, ukrwienie skóry i metabolizm. Dzięki morsowaniu zmniejszają się objawy astmy i schorzeń reumatycznych.

– słona woda wygładza skórę, poprawia jej ukrwienie i nawilża, działa też odprężająco, usuwa stres i zmęczenie, dlatego kąpiel w niej to cudowny relaks po ciężkim, stresującym dniu. Regularne kąpiele w słonej wodzie zaleca się też osobom, które mają kłopoty ze skórą – cierpią na różnego rodzaju schorzenia dermatologiczne i alergie.

– zwiększona produkcja hormonu szczęścia

Gdzie będziemy morsować?

Cykl naszych wejść będę z Wami przeprowadzał w Jelitkowie. Zatoka doskonale się nadaje do tego typu spotkań. Z racji niskich temperatur nie musicie obawiać się żadnych sinic i glonów.

Daty spotkań.

Daty będę ustalał z tygodniowym wyprzedzeniem. Planowo będę chciał organizować spotkania 1x w tygodniu.

Forma kontaktu.

Piszcie do mnie na facebooku – Funpage, profil prywatny, mail, telefon – każda forma kontaktu jest dobra. Doskonale jak byście jeszcze dzień przed spotkaniem potwierdzali swój udział.

Ekwipunek:

W zależności od warunków pogodowych:

– kąpielówki / strój kąpielowy
– czapka / czepek, rękawiczki
– ręcznik
– buty neoprenowe
– karimata / styropian
– ubranie na zmianę
– termos z gorącym napojem – nie pijemy alkoholu!!!

Plan działania:

1. Spotykamy się w umówionym miejscu.
2. Rozgrzewka – około 10-15min.
3. Pierwsze wejście do wody – czas wejścia na początek 1-2min.
4. Wyjście z wody, bieg ciągły około 45-60sek.
5. Drugie wejście do wody.
6. Wyjście z wody.
7. Pamiątkowe zdjęcie.
8. Przebranie się w suche rzeczy.

Zapraszam wszystkich bardzo serdecznie. Info dla znajomych mile widziane.

* Niniejszy anons nie stanowi oferty w rozumieniu kodeksu cywilnego.

 

REGULAMIN

Kąpieli igorjanik.pl TEAM

Niniejszy regulamin określa zasady korzystania z kąpieli zimnowodnych (tzw. morsowania) organizowanych przez: IGOR JANIK.

  • 1

Do kąpieli ma prawo każda osoba, na zasadzie pełnej dobrowolności i na własną odpowiedzialność, po wcześniejszym podpisaniu oświadczenia (podpisanie oświadczenia nie stanowi przy tym warunku przyjęcia własnej odpowiedzialności uczestnika).

  • 2

Osoby niepełnoletnie mogą uczetniczyć w kąpieli wyłącznie w towarzystwie opiekunów prawnych, za ich pisemną zgodą.

  • 3

PRZECIWWSKAZANIA ZDROWOTNE DO MORSOWANIA to między innymi: choroby serca i układu krążenia, zaburzenia w krążeniu krwi, nadciśnienie, choroby naczyń mózgowych, rozległe zmiany żylakowe, choroby nerek i wątroby, cukrzyca, niektóre zaburzenia psychiczne, borelioza, padaczka, itp. Przed kąpielą w zimnej wodzie każdy powinien się upewnić, czy nie ma zdrowotnych przeciwwskazań do morsowania. W razie wątpliwości lub występowania choroby przewlekłej należy uprzednio skonsultować się z lekarzem.

  • 4

Nowy uczestnik kąpieli ma obowiązek zgłosić się do organizatora celem otrzymania informacji o zasadach udziału w kąpielach.

  • 5

Kąpiel zimnowodna odbędzie się od listopada do końca marca, niezależnie od temperatury wody i powietrza.

  • 6

Przewodnik grupy udzieli kąpiącym instruktażu i określi szczegółowo czynności wstępne, bieżące i końcowe. Czyli omówi i poprowadzi:

1.Gimnastykę rozgrzewającą w stroju sportowym lub kąpielowym.

2.Powolne wchodzenie do wody po rozgrzaniu gimnastycznym.

3.Zanurzanie w wodzie, bez zanurzenia głowy i moczenia włosów.

4.Przebywanie w wodzie trwa w układzie dwóch wejść po 2min każde. Pomiędzy wejściami wykonywany jest bieg na dystansie około 300m.

5.Po drugim wyjściu z wody wykonujemy pamiątkowe zdjęcie.

  • 7

Zalecane jest korzystanie z czapek, rękawiczek i odpowiedniego obuwia w trakcie kąpieli, aby chronić części ciała najmniej odporne na wychłodzenie. Zalecane są neoprenowe buty do nurkowania (najlepsza ochrona stóp przed wychłodzeniem). Używanie obuwia w wodzie jest też zalecane ze względu na ochronę przed skaleczeniami.

  • 8

Nie wolno zażywać alkoholu ani innych środków o podobnym działaniu przed kąpielą, w jej trakcie, ani tuż po kąpieli.

  • 9

Zabronione jest wypływanie daleko od brzegu. Pływając blisko brzegu należy zwracać baczną uwagę na niebezpieczeństwa podwodne (śliskie i ostre kamienie, głazy, naniesione śmieci, itp.) Zabronione jest wpływanie i wchodzenie pod lód.

  • 10

Organizator nie bierze odpowiedzialności za skutki wykonywania kąpieli niezgodnie z niniejszym regulaminem.

  • 11

Organizator nie bierze odpowiedzialności za rzeczy pozostawione bez nadzoru.

 

PLIKI DO POBRANIA

REGULAMIN kąpieli igorjanik.pl TEAM

OŚWIADCZENIE

OŚWIADCZENIE NIEPEŁNOLETNIEGO UCZESTNIKA

KLAUZULA INFORMACYJNA RODO